Waarom jij een werken bij-website wil
We vallen maar met de deur in huis. Ben jij structureel op zoek naar nieuwe medewerkers, dan is een werken bij-website iets voor jou. Stuur potentiële nieuwe collega's door naar één overzichtelijke plek waar ze alles vinden wat ze nodig hebben. Bijvoorbeeld actuele vacatures, alles over de bedrijfscultuur en opleidingsmogelijkheden. Wij leggen uit waarom deze zaken een aparte website verdienen.
Speciaal voor de doelgroep
Jouw doelgroep is iedereen? Dat is nooit het geval. Hoe vaak we het ook zeggen, we blijven het horen. Jouw doelgroep is zo specifiek mogelijk. Hebben we nog een verrassing voor je: de doelgroep van jouw producten of diensten, is niet dezelfde doelgroep als de potentiële werknemer. Dus werf jij nieuwe collega's, is dat een tweede doelgroep.
Vraag je het ons, dan adviseren wij nooit voor meer dan één doelgroep op de website te schrijven. En precies om die reden verdient jouw nieuwe aanwas een eigen website. De werken-bij site. Hierop richt je je volledig op die doelgroep. En sla je de juiste tone of voice aan tegen hen. Wij kunnen ons namelijk best voorstellen dat je nieuwe werknemers anders aanspreekt dan opdrachtgevers.
Wanneer loont een werken bij-website niet?
Uhh Lotje, allemaal leuk en aardig. Maar waar is jullie werken bij-website dan? Goede vraag! Ons antwoord: omdat wij niet non-stop nieuwe collega's zoeken. Dus als wij eens per jaar een vacature online slingeren, is dat voor ons genoeg. Dat geldt voor jou ook. Heb jij één vacature openstaan. Dan is die werken bij-website wat overbodig. Daarnaast is het zo dat wij het hele jaar aan arbeidsmarktcommunicatie doen. En zo nieuwe collega's werven zonder een vacature te plaatsen.
Een andere insteek
Jouw bedrijfswebsite is in het leven geroepen om de diensten of producten in de schijnwerper te zetten. Om geïnteresseerden te vertellen over het bedrijf. En te overtuigen dat ze voor jullie kiezen. De werken bij-website heeft een andere insteek. Die gaat namelijk over jou, de mensen achter het bedrijf, jullie visie en drijfveren en waarom iedereen er zou willen werken.
Overzicht en beleving
Een mogelijke sollicitant wil in één oogopslag zien welke functies er binnen jouw organisatie openstaan. Heel de blog- of nieuwspagina afzoeken naar alle vacatures werkt niet. En eerlijk is eerlijk, een goed overzicht creëren op de hoofdwebsite naast alle blogs, referenties en nieuwsberichten die jullie plaatsen, is ook niet makkelijk.
Ook daarom wil je een werken bij-website. Je biedt overzicht. De kandidaat ziet direct welke vacatures er zijn en of iets aanspreekt. Dat doe je ook met interessante en leuke verhalen van medewerkers. Zo voelt het voor de kandidaat bijna alsof hij er al werkt. En kan hij of zij op basis van deze informatie al inschatten of het een match is.
Wees vindbaar
De vacatures op jouw website ranken niet direct hoog in Google. Goed gevonden worden ze niet zomaar. Laat jij een speciale website hiervoor maken, wordt dat al een stuk makkelijker. Met een volledige website gericht op het werven van personeel, weet Google dat dit de hoofdmoot van de site is. De kans dat dit hoger geïndexeerd wordt, is groter. Op een algemene pagina, vindt Google het lastiger het belang van een vacaturepagina te zien. Nog een reden om een werken bij-website te nemen.
Genoeg redenen gehoord voor jouw werken-bij website?