Checklist: is een contentraket iets voor jullie?

Beeld je in: een veld vol sneeuw. Kleine sneeuwballen zie je daarop niet liggen. Plak de kleine sneeuwballen op elkaar en tadaa: je ziet ze wél. Zo werkt ook een contentraket: stop met die ene losse blog of een eenmalig artikel. Creëer een sneeuwbalkanon en val op. Verbind je content met elkaar en vergroot je bereik. Benieuwd of jij baat hebt bij een contentraket? Vul de checklist in!

 
Losse sneeuwballen zie je niet.
 

Hoe werkt de contentraket?

Met een contentraket bestorm je het online universum. Je creëert blogs, infographics, inhoudelijke artikelen en socials rondom één thema. Vanuit die content verwijs je door naar één middelpunt: een vacaturetekst, landingspagina of e-book. Bezoekers komen via allerlei wegen op jouw website en bivakkeren daar een tijdje. Klik na klik bereik je jouw doelen: een verkoop, download of aanmelding.

Meer over de contentraket

 

Vul de checklist in

Jij wilt een hogere ranking in Google

Wie zegt er nee tegen een hogere ranking in Google? We leggen uit hoe je met een contentraket jouw ranking een boost geeft. Google analyseert jouw teksten op relevantie, professionaliteit en authenticiteit. Nieuwe content draagt daaraan bij. Net als het linken van je content naar één pagina en bezoekers die doorklikken binnen jouw website.

Jij wilt meer websitebezoekers

De tijd dat mensen jouw bedrijf intypen op Google en precies op de juiste pagina belanden is voorbij. Je wilt meerdere wegen die naar jouw website leiden. Heb je bijvoorbeeld een vacature openstaan? Dan zorgt een contentraket ervoor dat kwalitatieve sollicitanten via blogs, infographics, nieuwsbrieven en socials op jouw vacature belanden.

Jij wilt authentieke, persoonlijke content

Google is slim en beoordeelt de authenticiteit van jouw webteksten nauwkeurig. Maak blogs en artikelen die laten zien dat jij een autoriteit bent in je vakgebied. Jíj bent de expert. Voeg daar een snufje persoonlijkheid aan toe: deel echte verhalen en creëer daarmee vertrouwen. Maak je content persoonlijk door interviews af te nemen en de tone of voice van jouw bedrijf te gebruiken.

Jij gaat voor content die blijft kleven als verse sneeuwvlokken

Online content vergaat niet. Met een contentraket creëer je een schatkamer aan artikelen, landingspagina’s, blogs en socials. Staat het eenmaal online, dan blijft het jarenlang waardevol en meetellen in de ranking van Google.

Jij hebt zelf geen tijd om alles te schrijven

Teksten schrijven dus. Content creëren. En dan het liefst waardevolle, authentieke content die je blijft aanvullen met nieuwe stukken. Daar gaat tijd in zitten: die heb jij niet. Geef het brainstormen, interviewen en schrijven uit handen en focus zelf op andere taken.

Vijf keer vink? Wij maken een contentraket die aansluit op jouw thema’s en doelen.


Vorige
Vorige

Scoor hoger in Google: verbind je content

Volgende
Volgende

Horeko vuurt vlammende content de lucht in