Horeko vuurt vlammende content de lucht in
Niet één, niet twee, maar drie contentraketten gingen het afgelopen jaar sky-high voor Horeko. Uit de verf komen als autoriteit en expert met frisse en pakkende content: dat was het doel. “Informatie over software, moet je leuk en interactief brengen. Dat lukt dankzij Door Lotje Getikt.” Rachelle Groenemeijer vertelt over onze samenwerking.
Het winnende contentrecept
“Het fijnste van de contentraket is dat we het recept kunnen aanpassen tot de ingrediënten helemaal kloppen. Willen we liever een blog in plaats van een socialreeks, dan is dat goed. Zo brainstormen we tot we uitkomen op het winnende recept. Zo creëert Door Lotje Getikt content die helemaal aansluit bij onze strategie.”
Als een lopend vuurtje
“De producten van Horeko zijn softwarepakketten voor de horeca. Dat moet ook vlot en interactief verteld worden om het tot een leuk gesprek te brengen”, vertelt Rachelle. “Het enthousiasme waarmee Door Lotje Getikt content neerzet springt eruit in de samenwerking. En dat is cruciaal voor onderwerpen zoals dit.”
Horeko heeft inmiddels meer views en een beter bereik. Ook komen er veel positieve reacties binnen nu er consistent frisse content verschijnt. De teksten gaan dus als een lopend vuurtje. Rachelle: “Dat is een grote stap voor ons als Horeko.”
Dicht bij de doelgroep
“Door Lotje Getikt bekijkt onderwerpen vanuit een nieuwe invalshoek, dat brengt weer originelere content dan bijvoorbeeld de concurrent.” Ook gaan wij Lotjes zelf graag op stap voor een gezellig bezoek aan de horeca. Rachelle: “Daarmee staat Door Lotje Getikt dicht bij onze doelgroep en komen er veel relevante onderwerpen op tafel.”
Like lobsters
Contentraketten, tweewekelijkse redactievergaderingen, blogs: inmiddels kennen we elkaar door en door. Zo gaat de samenwerking als een geoliede machine. “De samenwerking gaat efficiënt en soepel omdat we zo aan elkaar gewend zijn. Soms bedenken we samen een onderwerp en zit de uitwerking 24 uur later al in onze mailbox.”