Scoor hoger in Google: verbind je content

Voetballers scoren doelpunt na doelpunt. En stijgen daardoor steeds hoger in ranking. Jij wilt hetzelfde in Google: scoren tot je de nummer één bent. De voltreffer? Je content verbinden.

  • Link je content naar één pagina, bijvoorbeeld een vacature. Google analyseert dit en wordt hier blij van.

  • Bezoekers klikken door op jouw website. En blijven langer op jouw pagina’s. Ook dit vindt Google belangrijk.

Word topscoorder op Google.

Hoe verbind je content met elkaar?

Google ziet graag dat bezoekers smullen van jouw content. Dat geeft aan dat jouw pagina relevant is bij zoekopdrachten. En daar gaat de zoekmachine goed op. Daarom link jij vanuit iedere blog, pagina, nieuwsbrief en social die je plaatst, door naar andere content op de website. Bezoekers blijven dan doorklikken. Fijn voor jouw lezers en top voor jouw ranking. Dus:

“Google beoordeelt op kwaliteit. Als je 1000 aardbeienplanten kweekt, en maar één eetbare aardbei overhoudt, lever je geen kwaliteit. Zo werkt dat online ook. Jouw twintig blogs doen niets voor je als bezoekers niet blijven plakken en doorklikken. Zorg daarom dat bezoekers op jouw website actief zijn en contact opnemen. De contentraket helpt hierbij. Met één raket mag je al succes verwachten.’’

– Charlotte Backx

  • Publiceer jij blogs die verwijzen naar elkaar.

  • Plaats jij socials die linken naar jouw blogs en landingspagina’s.

  • Link jij vanuit offline communicatiemiddelen naar je website.

  • Maak jij een e-book waarin al je kennis rondom een onderwerp terugkomt. Je snapt het inmiddels: mét links naar jouw andere blogs.

  • Verzamel je mailadressen, waar jij de nieuwsbrief naartoe stuurt. Die weer verwijst naar jouw website natuurlijk.

 

Uit onze gouden doos

Bij deze loodgieter lekt het thuis niet. Wij maken zelf volop gebruik van contentraketten. We delen er een die we zelf maakten over onze B1-trainingen.

Check al die links hierboven. See what we did there? 😉

 

Een contentraket op maat

Elke contentraket heeft een ander onderwerp, dat past bij jullie doelen. Daarom plannen we altijd een kick-off, waarin we op zoek gaan naar jullie belangrijkste thema’s van dit moment. We brainstormen over de inhoud van de raket en maken een plan.

Met de contentraket verschijnen en blijven bezoekers op jullie website. Naast de inhoudelijke tekst, ontvang je van ons de backend SEO, call to actions, buttons en kaders. Deze zorgen ook weer voor die zichtbaarheid waar jij naar zoekt.


Volgende
Volgende

Checklist: is een contentraket iets voor jullie?