Zo toveren wij met woorden voor Madaga Spoony

Bij Madaga Spoony draait alles om magie en plezier. Gezond eten leuk maken voor kinderen – dat is een van hun doelen. Hoe zorg je ervoor dat zo'n boodschap niet alleen leuk overkomt, maar ook blijft hangen? Daar blinkt Door Lotje Getikt (DLG) in uit volgens Jasmijn Hoekman, creatief strateeg bij Madaga Spoony. Ze werkt al twee jaar met ons samen en deelt haar ervaringen.

Magische teksten en brainstorm

Jasmijn: “De teksten van DLG voelen fris en energiek aan. Of het nu gaat om een tone-of-voicegids, merkverhalen of losse artikelen: de tekstschrijvers weten onze boodschap telkens raak te verwoorden.”

Een van de hoogtepunten van de samenwerking kwam volgens Jasmijn voort uit een brainstormsessie: “We wilden ons team op een speelse manier betrekken bij onze nieuwe strategie en identiteit. DLG kwam meteen met creatieve spellen en concepten die helemaal aansloten bij wat we zochten. Het enthousiasme werkte aanstekelijk.”

“Door Lotje Getikt tovert met woorden. Zo ontstaan aansprekende teksten die óók weten te raken. Het is geweldig om ons enthousiasme terug te zien bij DLG.” – Jasmijn Hoekman, creatief strateeg Madaga Spoony

Een duik in de belevingswereld

Voor Madaga Spoony is het een uitdaging om over specifieke doelgroepen te schrijven, zoals pedagogisch medewerkers in de kinderopvang. “Je moet echt in hun wereld duiken”, legt Jasmijn uit. “En dat is precies wat tekstbureau Door Lotje Getikt doet. Het schreef een tekst over voedingsbeleid: dit artikel kwam helemaal tot leven door een maritiem thema en originele woordspelingen – geen clichés, maar een frisse, creatieve insteek.”

Het resultaat? “We kregen fantastische reacties. Onze salesafdeling, die veel met de doelgroep samenwerkt, stuurde meteen enthousiaste appjes. Dat zegt alles over de teksten: die sluiten uitstekend aan.”

Flexibiliteit

“Soms vraag ik last minute om hulp en vrees ik dat die niet meer haalbaar is”, zegt Jasmijn. “Maar dan maken jullie het tóch mogelijk. Jullie denken mee, zitten boordevol originele ideeën en begrijpen precies wat wij nodig hebben.” Dat stukje flexibiliteit maakt de samenwerking volgens Jasmijn nog fijner.

Ook de feedbackrondes verlopen soepel. “Als een eerste versie nog niet helemaal aansluit, luisteren jullie goed naar onze input. De tweede versie is altijd precies raak.”

Fun en magie

“Onze kernwaarden zijn fun en speels activisme. We willen dat gezond eten net zo leuk overkomt als het eten van taart en chips. Dat weten jullie telkens te vangen in woorden. Met een creatieve twist brengt het onze boodschap over op een manier die blijft hangen. Dat is precies wat we zoeken.”

Benieuwd hoe we jouw teksten veranderen in pronkstukken?


Vorige
Vorige

Horeko vuurt vlammende content de lucht in

Volgende
Volgende

Verzamel enthousiast personeel voordat je ze nodig hebt