De kracht van employer branding

De keuze is reuze op de arbeidsmarkt van vandaag. Als organisatie wil je daarom opvallen bij potentiële medewerkers, en mensen aantrekken die echt bij je bedrijf passen. Daarvoor heb je een sterke employer branding nodig. En juist díé plopt niet zomaar uit de grond als een grote rode paddenstoel met witte stippen.  

Investeer in jouw werkgeversmerk

De term ‘employer branding’ vliegt je juist wel weer links en rechts om de oren. Logisch: tegenover elke 100 werklozen staan 122 vacatures, volgens het CBS. Investeren in je werkgeversmerk is dus onmisbaar om je organisatie draaiende te houden. Maar waar begin je dan?  

Maak kennis met ABDLG

ABDLG is een samenwerking tussen merkstrategen Arthur & Brent en Tekstbureau Door Lotje Getikt. We bundelen onze krachten en helpen je bij het creëren van je employer branding. Die is gebaseerd op een stevige merkstrategie waaruit tastbare middelen voortvloeien. Denk bijvoorbeeld aan werkgeversverhaal, tone of voice en vacature- en webteksten.  

Kies jouw smaak

ABDLG pakt jouw werkgeversimago aan in drie verschillende smaken: employer branding, employee journey en strategische jobmarketing. Zo kies jij waar je begint en wat prioriteit heeft binnen je organisatie.  

Je legt bij employer branding het complete fundament voor je werkgeversmerk. De employee journey gaat over de reis die een medewerker binnen je organisatie aflegt. Strategische jobmarketing is een kortere route om concrete doelstellingen af te vinken.  

Benieuwd hoe wij jouw employer branding boosten? 


Vorige
Vorige

Employee experience in je organisatie

Volgende
Volgende

Wat is B1? Antwoord op deze en andere vragen