De veelzijdigheid van een sterk copywritersteam
Adviseren en communiceren doen we bij Door Lotje Getikt elke dag. In een jungle van tekststijlen kennen wij de weg op ons duimpje. Elk Lotje heeft een eigen expertise. Zo versterken we elkaar als team en helpen we bovenal marketing-, communicatie- en hr-afdelingen met content die bij ze past. We noemen de paradijsvogels onder onze tekststijlen én de Lotjes die daarin zijn gespecialiseerd.
-
In Mina vonden we een wetenschapscommunicatiespecialist. Zij werkt complexe materie uit tot complete en toegankelijke stukken die breder gelezen kunnen worden dan binnen de muren van de onderwijsinstellingen. Dat we in het vak van wetenschapscommunicatie zijn gerold, begon met onze artikelen voor Hoppenbrouwers Techniek, FHI en Panattoni. Zij hebben belang bij verhalen die de maatschappij aangaan, gebaseerd zijn op onderzoek en hun expertstatus bewijzen.
Dit is Mina
Mina interviewt dagelijks lectoren en professoren over hun praktijkgericht onderzoek voor Publinova of college over Brede Welvaart voor de Tilburg University.
Lees meer over Mina » -
Toegankelijkheid krijgt gelukkig steeds meer een plaats in communicatieland en daar zetten we ons dolgraag voor in.
Anika schrijft veel teksten op B1-niveau: helder, duidelijk en toegankelijk. Bijvoorbeeld voor organisaties die moeten voldoen aan de wet kwaliteit incassodienstverlening (wki). Maar ook voor zorg-, onderwijs- en overheidsinstellingen. Onze kennis om op dit niveau te schrijven komt uit 2016 en inmiddels schrijven we voor meer dan 60 opdrachtgevers op B1-niveau. Bovendien waren we het eerste communicatiebureau in Nederland met het B1-keurmerk van DDAI.
Intern en extern leidt Anika onze collega’s ook weer op om toegankelijk en inclusief te schrijven over complexe onderwerpen. Meestal doet ze dat in de vorm van een live redigeersessie. Organisaties die voor de grote uitdaging staan om alle communicatie B1 te maken helpen wij versnellen en op de achtergrond delen we direct onze tips en werkwijze om de kennis breder te delen.
-
Vers van de opleiding journalistiek kwam de florissante Floortje ons kantoor binnen gedanst. Wij schrijven al sinds onze start in 2011 bedrijfsjournalistieke artikelen voor grote organisaties. En met de expertise nog vers in het geheugen werkt Floortje deze bedrijfstak verder uit.
Naast een doelgroepgerichte tekst voegen we in deze stijl ook een maatschappelijk kritische blik toe. We interviewen experts binnen het bedrijf, externe professionals en vakspecialisten. We doen aan deskresearch en maken human interest verhalen die de traditionele media zouden sieren. Die schrijven we dan ook meer dan eens aan. Uiteraard denken we ook na over de vorm van onze producties: opinie, dubbelinterview, artikel, essay, longcopy, thought leadershipcontent of zelfs zoals recent voor Veilig Thuis een handreiking voor de media.
Terwijl we dit zo schrijven: die kritische blik en de veelvoud van schrijfvormen nemen we mee in bijna alles dat we schrijven.
-
Iedereen die op een creatieve manier wil opvallen klopt bij onze Daan en Iris aan. Zij schrijven unieke en passende socials als echte tekstmachines.
Ze tikken prachtige verhalen, sterke artikelen en ook streamers, oneliners, videoscripts, radiospots en socials. Is jouw organisatie toe aan short copy? Dan ben je toe aan deze beukers.
Voorbeelden van creatieve copy hebben we in veelvoud. Onze website en eigen socials zijn onze paradepaardjes, en ook om merkvoorbeelden zitten we niet verlegen. Kijk bijvoorbeeld eens naar ons werk voor:
Crecs
Spoony
Johan Cruijff ArenA
Nissewijs
-
Een boel bedrijven komen ook bij ons op bezoek voor het herschrijven van de interne communicatie. Eigenaresse van deze toko Charlotte neemt bij deze grote klussen altijd het projectmanagement op zich. Zij is tenslotte al 14 jaar geïnteresseerd in de invloed van communicatie op het functioneren van bedrijven en het welzijn van het personeel. De voordelen van goede interne communicatie zijn vaak gigantisch.
Zo schreven we voor Saxion een ouderschapsbeleid dat meer mensen aanspreekt dan vrouwen in een ‘standaard’ relatie met een biologische vader en moeder onder één dak.
En voor de Huisartsenspoedposten Oost-Brabant zorgden we met communicatie en trainingen voor een succesvolle implementatie van een nieuwe IT-tool. In perspectief: de vorige 5 implementaties waren onsuccesvol.
En Connexie Payroll, hoeft sinds de aanpassing van 1 woord in hun mail over vakantiegeld geen tientallen freelancers meer in te huren rond mei. Charlotte vertelt je heel graag meer over deze case.
Fans!
Je bent nu op de hoogte van een aantal van onze communicatiestijlen. Daarmee maakten we al behoorlijk wat fans door de jaren heen. We laten een paar voorbeelden zien op onze Fans-pagina.