Je bedrijf in de spotlights: zo schrijf je een teampagina

Iedereen in je bedrijf verdient een plaats in de spotlights. Een teampagina is onmisbaar op je digitale visitekaartje: de plaats waar potentiële klanten én partners kunnen kennismaken met alle medewerkers. Je bedrijf krijgt een gezicht én medewerkers worden een ambassadeur van je bedrijf. Maar hoe schrijf je een teampagina?  

Teamleden: say cheese

Geen teampagina zonder een overzicht van alle knappe koppies in je bedrijf. Aan de hand van deze portretten en persoonlijke verhalen geef je een inkijkje in je bedrijf. Heb je statische zwart-witfoto’s in maatpak of ludieke animaties? Bedenk op voorhand welk gevoel je wilt meegeven. Kies een stijl en tone of voice die passen bij je bedrijf en laat de creativiteit de vrije loop. 

Houd het beknopt en leesbaar

Een persoonlijk verhaal is echt een meerwaarde voor je teampagina. Maar een levensverhaal dat een kortfilm had kunnen zijn? Toch beter van niet. Een teampagina is de ideale manier om je medewerkers in de kijker te zetten, maar houd het beknopt en leesbaar. Wil je een creatieve teampagina? Deel dan bijzondere en niet-alledaagse verhalen of weetjes van je teamleden. Houd rekening met je tone of voice en je bedrijfscultuur. Ben je een formeel bedrijf of zijn jullie allemaal een gezellig zooitje ongeregeld? Neem zo’n vraag mee in je teampagina.  

Visueel aantrekkelijk

Eenvoud werkt. Voorkom dat je website en teampagina een digitaal canvas worden. Kleuren hier, verschillende lettertypes daar, en nog even een onnodige pop-up? Nee, houd het visueel aantrekkelijk. Bewaar de eenvoud in je teampagina, zodat de wereld in alle rust kan kennismaken met je team. Benieuwd hoe Door Lotje Getikt dat doet? Schuw niet om eens een kijkje te nemen. Zo leer je ineens wie er vol enthousiasme deze digitale letters typt.  


Vorige
Vorige

Geef je bedrijf een gezicht: de voordelen van cv’tjes

Volgende
Volgende

Communicatiemedewerker nodig jezelf uit aan de directietafel: 3 tips en een cadeau