Voor wie nieuwe collega's zoekt: employer branding met ABDLG

Met employer branding verbeter je het imago van de organisatie. Het richt zich op het aantrekken van nieuw talent en vooral ook op het behouden van (nieuw) personeel. Het gaat om het creëren van een aantrekkelijke werkplek. Dat onderscheidt jou van andere bedrijven. ABDLG is expert op dit gebied. 

Wij zetten jouw werkgeversmerk ijzersterk neer. 

 

Ontdek succesvolle samenwerking: ABDLG

Kun je hulp gebruiken bij jouw arbeidsmarktcommunicatie, dan schakel je ABDLG in. Dat is een initiatief van merkstrategen Arthur & Brent en tekstbureau Door Lotje Getikt. Met onze partners Studio Brabo, Apostle en Recruitment Marketeers hebben we de handen ineengeslagen om voor onze klanten een effectief employer branding-traject te bieden. We denken daarbij aan de impact op de lange termijn en de noodzaak op de korte termijn. Dat maakt ons aanbod aantrekkelijk en praktisch voor werkgevers. 

 

Tips voor jouw employer branding-strategie

Richt je op een sterke interne cultuur. Heb een visie. Betrek medewerkers actief bij het bedrijf en de doelstellingen en help je medewerkers die doelen te behalen. Beloon ze voor prestaties en moedig een gezonde werk-privébalans aan. Zo is werken voor jouw bedrijf aantrekkelijk en bouw je een band op met medewerkers door een intern werkgeversmerk te creëren. 

  1. Spring eruit als onderscheidende werkgever. Huidige werknemers prijzen jou om je betrokkenheid. De voorwaarden zijn bovengemiddeld. En over de legendarische bedrijfsuitjes praten werknemers jaren later nog steeds. Dit willen potentiële werknemers ook weten. Gebruik het in vacatureteksten en op de website. 

  2. Medewerkers zijn jouw trouwste ambassadeurs. Werknemers die persoonlijke socialmediaberichten over jouw bedrijf maken, zijn goud waard. Jij plukt de vruchten van personeel dat hun privénetwerk inzet. Het is een belangrijk element in het creëren van een employer brand. Maak medewerkers zich daar bewust van. Zij hebben allemaal een uniek verhaal om te delen. Stimuleer dat. 

  3. Weet wie je zoekt. Ken je doelgroep en pas je communicatiemiddelen daarop aan. Jij wilt natuurlijk weten hoe. Dat leggen we uit in dit blog

  4. Wees transparant. Blijf bij jouw bedrijfsidentiteit. Schep geen valse verwachtingen tijdens een sollicitatiegesprek. Meet niet uit hoe geweldig jouw bedrijf is. Zorg liever dat jouw authentieke verhaal mensen bindt. Wees open over sterke en minder sterke punten. Zo kun je rekenen op waardering van kandidaten.  

Waar staan jullie voor?

Jullie werkgeversmerk haarscherp in beeld

Employer branding en de werkgeversidentiteit zijn net als deuren en scharnieren. De een is functieloos zonder de ander. Pas als jij weet waar jouw bedrijf voor staat en dit met verve uitdraagt, kan een ander enthousiast worden om bij je te werken. Creëer daarom een werkgeversmerk dat vertelt wie jullie zijn, wat jullie doen en waarom jullie dat doen. 

 

Staat jouw bedrijf voor duurzaamheid? Dan:  

Blog je over de zonnepanelen op het dak en hoe jullie plastic van de werkvloer weren. Vertel je in de vacatureteksten dat collega’s aangemoedigd worden om met e-bikes naar het kantoor te gaan. Plaats je op social media dat jullie iedere november een dag het strand opruimen. Gewoon als goede daad. 

 

Zo stuurt jouw bedrijfsidentiteit jullie employer branding. Hebben jullie de kernwaarden nog niet haarscherp in beeld? Investeer dan eerst in een identiteitsonderzoek. (Her)ontdek de ziel van jullie onderneming. En neem daar de meningen van medewerkers in mee. Dit onderzoek kun je zelf uitvoeren, maar een extern adviesbureau trekt de sterkste conclusies.  

Laat employer branding voor jou werken.


Vorige
Vorige

Arbeidsmarktcommunicatie: zo val je op als de concurrentie moordend is

Volgende
Volgende

Genderneutraal schrijven: inclusief is de norm