Communicatie

transformatie

Goede interne communicatie laat jouw organisatie stromen. Bedrijfsmatige veranderingen gaan soepel, er belanden minder vragen op jouw hr-afdeling en werkprocessen verlopen efficiënt. En daarmee lichten we pas het tipje van de sluier aan voordelen.

  • Onduidelijkheid maakt onzeker. En dat levert medewerkers veel stress. Zeker in tijden van verandering willen mensen weten waar ze aan toe zijn. Wanneer je collega’s door goede communicatie betrekt bij de ontwikkelingen en jullie koers, voelen zij zich gehoord, meer betrokken en onderdeel voelen van het grotere geheel.

  • Wanneer de communicatie duidelijk is en de inhoud goed wordt opgevolgd is de boodschap duidelijk. En hierdoor de verwachtingen ook. Dit zorgt voor en hogere productiviteit door minder ruis op de lijn en sneller schakelen.

  • Goede communicatie zorgt voor lagere kosten. Webshops zien bijvoorbeeld minder retouren, incassobureaus ontvangen sneller betalingen en bedrijven die werken op afspraak zoals kappers, maar ook ziekenhuizen meten minder no-shows.

    Omdat er minder vragen over en weer worden gesteld verlaag je ook de personeelskosten op jouw hr-afdeling en klantenservice. Kunnen zij zich weer strategisch inzetten.

  • Je verhoogt de klanttevredenheid. Bijvoorbeeld doordat jouw dienst precies aan de verwachtingen van jouw klant voldoet. En doordat klanten goed geïnformeerde medewerkers spreken en zo weten waar ze aan toe zijn.

Groeien gaat in fases

Transformeren gaat niet over één nacht ijs. Dat snap we. Daarom schieten wij je te hulp met een uitgestippeld plan naar succes. Jij levert de input, wij organiseren de revolutie.

Deze reis naar betere interne communicatie splitsen we op in drie fases: verzamelen, leren, doen. We toetsen jouw organisatie op de belangrijkste communicatiepijlers en rollen vanuit daar een heldere transformatiestrategie voor je uit.

Jij ontvangt concrete handvatten om mee aan de slag te gaan en ervaart meer rust in de organisatie met gelukkigere medewerkers, minder financiële lekkages en trouwere fans in de vorm van klanten en opdrachtgevers.

Wij toetsen jullie bedrijf op deze onderdelen en verbeteren degene waar nog een verbeterslag te maken is.

  1. Duidelijkheid 

  2. Transparantie 

  3. Consistentie 

  4. Interactie 

  5. Toegankelijkheid 

  6. Persoonlijke relevantie 

  7. Cultuurgericht


pijlers

De praktijk

Leuk en aardig natuurlijk, maar the proof is in the pudding. Opdrachtgevers helpen met hun interne communicatie doen we al jaren. Hier zijn een aantal recente praktijkvoorbeelden. Sluit jij ook aan bij deze revolutie?